Őrület! Így manipulálnak téged az üzletekben!

735

6. Még egy kis alap pszichológia

  • Hajlamosak vagyunk az üzletekben a piros címkéket akcióval azonosítani, bár ez nem mindig van így, sokszor csak szimplán piros papírra írnak 1-1 árat, hogy azzal is kiemeljék a terméket.
  • Nagy bevásárlókosarak. Ez egy jól ismert trükk annak elérésére, hogy jóval több dolgot vásároljunk, mint amire ténylegesen szükségünk van.
  • Balról jobbra, középen: a legtöbb üzletben a jobb oldalon, középmagasan helyezik el a hamarosan lejáró vagy legdrágább termékeket. Ugyanis ezek azok a helyek, ahová a vásárlók figyelme fordul, balról jobbra, középen.
  • Apró járólapok. Az apró járólapokon a bevásárlókocsik rendkívül hangosak, ezért a vásárló lassabban közlekedik, hogy elkerülje ezt. Emiatt sokkal több időt töltünk el az üzletben, mint egyébként tennénk, több időnk van nézelődni, több dolgot vásárlunk, mint amire valóban szükségünk van.